lördag 18 december 2010

HJÄLP !!!

....nu är det på riktigt...Har fått kallelsen till operationen som är den 11 januari.... Den innehåller det mesta man behöver veta, pedagogisk och välskriven rakt igenom, känns väldigt seriöst...Har ju hört mycket gott om CFTK, hoppas dom lyckas även med min magsäck...Jag tror igentligen att jag är mest skraj för själva operationen, har ju aldrig blivit sövd förut och det man inte varit med om känns ju i ärlighetens namn jävligt läskigt... Sen är jag skraj för att må illa och spy...det är bland det värsta jag vet...har inte spytt sen unga år... Jag gillar inte att vara sjuk heller, har aldrig varit riktigt sjuk faktiskt..Hade halsböld en gång och öroninflammation en annan gång...Lite ont i ryggen och en bruten fot har jag oxå haft men det gills ju knappast...Gillar inte sjukhus, mår illa av lukten och är rädd för att svimma...och det har jag gjort en gång för måååånga år sedan..Jag skulle hälsa på min kompis på BB, hon hade fått barn. Ungen var för tidigt född och låg på prematuren..Jag skulle titta genom ett glasfönster och fick syn på en pytteliten nyfödding utan rumpa..Den var hårig och liten och skinkorna på rumpan fanns liksom inte..DÅ svimmade jag...pinsamt men så var fallet...SÅ svimma och vara yrslig det gillar jag inte heller.. Puh undrar just hur det här ska gå.. Får väl skriva testamente innan kanske...man vet ju aldrig...Har en vecka på mig att äta mat, sen lär det nog dröja läääänge innan man kan äta annat än blask...Hoppas att allt ska gå bra och att jag överlever och får ett bättre liv...Fast jag är så nojjig längtar jag ändå...hmmm låter lite självdestruktivt kanske men jag hoppas och ser framemot ett "må bra 2011" när man får känna sig piggare och friskare än sista åren........

2 kommentarer:

  1. Prata om din oro med sköterskorna på CFTK när du ska dit och träffa dem innan operationen, så är de förberedda att ta hand om dig på bästa sätt. Jag blir väldigt lätt illamående men på CFTK fick jag medicin mot det på en gång när jag kände mig dålig och det hjälper genast, man slipper illamåendet på tre sekunder. Dessutom känns det inte som sjukhusmiljö där, så du kommer nog att klara dig fint :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Anneli! Har varit på studiebesök där och dom verkade kanon =)...

    SvaraRadera