torsdag 11 november 2010

Hej och välkommen ....

...till min egen terapeutblogg... Kanske ingen hittar hit, vad vet jag...

Jag kommer att använda denna blogg för min egen skull. Jag har gjort ett val som jag är livrädd för och detta skall jag försöka hantera... Valet kommer att kosta, både pengar och smärta, men jag vet att det kommer att förändra mitt liv, det kommer att hjälpa mig att hantera mina svårigheter för resten av mitt liv...

Den 11 januari skall jag operera bort min magsäck, tjaa inte hela förstås men en stooor del av den.. Jag har aldrig blivit sövd, aldrig legat på sjukhus, peppar peppar ta i trä, mår illa av sjukhuslukt, hatar att spy och avskyr spyor och allt som luktar äckligt..

.Hmmmm hur ska jag klara detta...och faan jag betalar masssor för det...och ont kommer jag att ha och inte kan jag äta på lång tid , massa soppor och puréer och annan barnmat...Jag som älskar VIN och Cola Light och Choklad och......Det är just det som är mitt problem, jag älskar mat, godis, vin, osv... Måste lära mig att äta LITE bara, har inte funkat på sisådär snart 50 år.... Det känns som om jag ska börja ett helt nytt liv nästa år, spännande och kul oxå om man bara inte vore så förbannat skraj för doktorn.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar