onsdag 24 november 2010

Blev rejält påmind idag..

... om det som komma skall..Blev uppringd av dietisten på kliniken..Hmmm flytperiod i två veckor med start INNAN nyår....Det innebär, ingen hummer, inget vin, ingen colalight...vissa grönsaker INTE avocado..Sen bara flytade såsom soppor och drycker med protein och lite kolhydrater..MUMS underbart speciellt på nyårsafton...Hmmm undrar om man kan gå i ide kanske...sova i två veckor..det vore  skönt...Ja ja det är nog bra trots allt...Levern är ju inte som hos normaltviktiga människor när man har övervikt...Det är en fettlever, bläää va äckligt...Låter värre än skrumplever som alkisarna har...Nåväl när man flyter repar den sig en aning, blir lite mindre så att det inte är ivägen för kniven vid operationen..Isch...undrar bara hur man får in en kniv genom titthålen..Fast det är ju inte mitt jobb, men ändå...Sen ska ju det man har karvat bort ut ur hålen oxå...Inte mitt jobb det heller...fast nyfiken som jag är så undrar jag ju..Det är ju faktiskt på och i min kropp dom ska karva...Förresten man kanske kan passera hummer så de blir flytande liksom...det är ju inga kolhydrater i hummer...inte i colalight heller...jag måste nog fråga dietisten..Hon tror nog jag är hel knäpp om jag frågar...fast..jag är ju lite halvtokigt det är ju inget att dölja igentligen..Lika bra dom får veta..om jag får frispel innan opertaionen så vet dom ju..Antar att dom har bra psykmediciner...oxå.....Återkommer om detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar