fredag 14 januari 2011

Hemma igen ....

Skönt att vara hemma igen, även om vi har haft det toppenkanon hos våra goda vänner i huvudstaden...
Tisdagsmorgonen startade väl ngn gång efter midnatt när jag inte kunde sova...Gick upp och duschade runt 6, fräsch man blir i håret av Descutan, gick åt en del "silkesdroppar"sen vill jag lova... Mumsade o mig min "gott och blandat" påse med piller och ett glas vatten..Sen for vi mot huvudstadens centrum, tar ju ett tag med dessa evinnerliga köer...Fram kom vi och nästan direkt ropades jag in av "bästa syster Karin"...
Väl installerad i sängen med dropp och grejjer fick jag mer piller, på egen begäran ;).. In på operation, minns inte jätte mycket mer än att jag svamlade med om att operationsbordet var som en gynstol och att narkosdoktorn hette som en av våra hundar, Erik... sen blev det kväller.....

Ingen aning om när jag vaknade, snälla sjuksystrarna skulle få mig på toa..Javisst sa jag käckt...och satte mig upp i sängen..helt plötsligt säger dom att nej det går inte...varför sa jag...DU har svimmat två gånger sa dom, inte då sa jag...blev nertvingad i sängen...Bäcket= funkade inte heller..Fick skjuts av sängen t toan, perfekt ingen mer svimning.... Mådde skit, lågt blodtryck och grå i fejset...Svårt att sova första natten men inte så konstigt när man drönat hela dagen..

På onsdagen runt lunch fick vi eget rum, då hade dom som opererat sig på måndagen skrivits ut..Det var toppenkanon, vi vankade omkring och försökte sörpla i oss lite av varje..Gick trögt kan jag lova...
Vi var ju 4 som gjort "sleven" och en som gjort GBP, vår kirurg berättade att "sleevepatienterna" oftast mår lite sämre efter operationen eftersom vi har större hål i naveln...Man plockar ju ut magsäcken på oss och då gör man ett större hål ;)...

Vi var ett glatt gäng och måndagen bjöd på många glada skratt, sen var vi väl inte lika kartiga resten av vår tid tillsammans......

2 kommentarer:

  1. Jamen hej och grattis till op och hemgången. Jag gjorde min op dagen innan dig på cftk, men jag hängde i er grupp. Var ut sist på mån kväll och gjorde ju en gbp. Jag mår bra och sliter med drickat och småungar.... lite värk i axlar nån dag efter vilket var normalt och värk i benen?????. Men jag mår bra. Hoppas du har det bra. Och jag kommer hänga på din blogg och följa din resa. Kram och hälsningar Kristina.

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina !! Häng gärna här de e kul ! Du var ju pigg redan på kliniken så jag antar att du mår bra;)
    Kram tebax

    SvaraRadera