måndag 10 januari 2011

Inskrivning idag!

Idag har jag skrivits in på kliniken i huvudstaden! Blodprovstagning där mina envisa kärl vägrade lämna minsta lilla droppe blod ifrån sig, efter tredje försöket gav dom med sig;) samtal med narkosdoktorn som verkar vara en erfaren ändra man och med kirurgen Dag som skall operera. Mitt samtal med honom avslutade jag med: hoppas du har en väldigt bra dag just imorgon"! Han flinade och sa att hans dagar oftast är bra;) dietisten Tina mätte, vägde, fotade och pratade med mig och sen i grupp med de andra som skall opas imorgon. Nästa uppgift blev att hitta ett apotek mitt i centrum som hade alla mediciner jag skulle ha! Hmm tack för att man har en tålig gubbe som rattade bilen och för Ajjfånen som hittade Apoteken och för GPS en som vägledde oss.
Nu ska jag vila och samla mig inför morgondagen, vid 7 tiden i morrnbitti ska jag ta min cocktail av piller och vid 9 ska jag vara på kliniken! Jag har bett om mycket knark så vi får väl se hur många rosa elefanter jag träffar på imorgon;) wish me luck!

4 kommentarer:

  1. Stort lycka till! Du är i goda händer och tabletterna man tar innan man åker dig gör en alldeles lagom lugn och lullig. :-)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Jag ser framemot att följa dig här och på viktop!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Lycka till i massor, nu börjar snart ditt nya liv.. :))

    Hälsningar från en Tjorv till en annan! (Jag kallades för Tjorven hela min barndom, för jag var tydligen också väldigt lik henne. Vi får väl ta och jämföra bilder nån gång. *haha*)

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Nu ligger du och är nyopererad, man känner sig rätt mörbultad men snart börjar det kännas bättre :) Grattis, nu är det gjort! Ser fram emot att läsa ditt nästa inlägg, känner så väl igen det du skriver om att träffa narkosläkare, Dan, Tina o gänget på CFTK.
    Krya på dig snabbt! :)
    //Systerlyster
    http://systerlyster.wordpress.com

    SvaraRadera